Regulamin


REGULAMIN AKADEMII WILFREDO LEONA


§ 1

1. Niniejszy regulamin (zwany: Regulaminem) określa w szczególności:

a. zasady członkostwa Zawodnika w Akademii prowadzonej przez Organizatora oraz świadczenia usług szkoleniowych i edukacyjnych w zakresie sportu kierowanych do osób fizycznych
w ramach Akademii na rzecz Opiekunów i Zawodników przez Spółkę Toruńskie Anioły Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Toruniu przy ul. Pera Jonssona 7 wpisaną do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego, prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Toruniu VII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000879194, posiadającą NIP 8792729240, REGON 387984500, kapitał zakładowy 20.000,00 zł, prowadzącą projekt akademii sportowej pod marką Akademia Wilfredo Leona (zwany: Akademią) posługującą się adresem poczty elektronicznej e-mail warszawa@akademialeona.pl, belchatow@akademialeona.pl, lubon@akademialeona.pl oraz torun@akademialeona.pl, zwaną dalej Organizatorem,
w tym zawierania Umów.

b. zasady i warunki techniczne świadczenia usług drogą elektroniczną przez Organizatora za pośrednictwem portalu internetowego dostępnego pod adresem www.akademialeona.pl (zwany: Portalem), a także warunki zawierania i rozwiązywania umów.

2. Opiekunem jest osoba fizyczna mająca pełną zdolność do czynności prawnych, będąca przedstawicielem ustawowym Zawodnika, sprawująca władzę rodzicielską nad Zawodnikiem, która zawarła z Organizatorem Umowę dotyczącą członkostwa Zawodnika w Akademii prowadzonej przez Organizatora oraz świadczenia przez Organizatora na rzecz Opiekuna usług, w tym zwłaszcza szkoleniowych i edukacyjnych w zakresie sportu kierowanych do Zawodnika.

3. Zawodnikiem jest osoba fizyczna wyrażająca chęć uczestniczenia w zajęciach Akademii, u której nie występują przeciwwskazania do uprawniania sportu.

4. Organizator świadczy usługi na rzecz Opiekuna lub Zawodnika w zakresie i na warunkach określonych w Umowie zawartej pomiędzy Opiekunem a Organizatorem (zwana: Umową), a także Regulaminie. Regulamin stanowi integralną część Umowy. 

5. Opiekun przyjmuje zobowiązanie do zapoznania się z treścią Umowy oraz Regulaminu przed zawarciem Umowy. Opiekun zobowiązuje się do przestrzegania Umowy oraz Regulaminu, a także do zapoznania z nimi Zawodnika w zakresie dotyczącym Zawodnika. 

6. Postanowienia Umowy odmienne od postanowień zawartych w Regulaminie znajdują przed nimi pierwszeństwo.


§ 2

1. Organizator zobowiązuje się:

a. świadczyć usługi na zasadach określonych w Umowie i Regulaminie,

b. zapewnić właściwe obiekty, w tym obiekty sportowe, do przeprowadzenia zajęć Akademii,

c. zapewnić wykwalifikowaną kadrę trenerską do prowadzenia zajęć Akademii, 

d. zapewnić niezbędny sprzęt do prowadzenia zajęć Akademii, z wyłączeniem obuwia, odzieży lub innych podobnych,

e. zapewnić opiekę w czasie trwania zajęć Akademii,

f. opracować plan szkolenia,

g. przeprowadzać zajęcia Akademii zgodnie z harmonogramem,

h. przeprowadzać zajęcia Akademii zgodnie z zasadami sztuki trenerskiej, Umową i dobrymi obyczajami,

i. podnosić kwalifikacje własne oraz trenerów,

j. dbać o rozwój fizyczny, psychiczny i sportowy Zawodnika,

k. umożliwić przeprowadzenie właściwych badań lekarskich Zawodnika.


2. Opiekun zobowiązuje się:

a. przestrzegać postanowień zawartych w Umowie i Regulaminie,

b. dołożyć staranności, by Zawodnik znał i rozumiał postanowienia Umowy i Regulaminu dotyczące Zawodnika,

c. doprowadzać Zawodnika na zajęcia i odbierać Zawodnika bezpośrednio po ich zakończeniu na własny koszt i odpowiedzialność,

d. zapewnić Zawodnikowi na każde zajęcia czysty strój sportowy, czyste obuwie do gry, stosowne do miejsca odbywania zajęć, 

e. nie przeszkadzać w zajęciach Akademii, w szczególności nie wchodzić na obiekt, na którym prowadzone są zajęcia bez uprzedniej zgody trenera, nie rozpraszać Zawodnika lub innych zawodników, chyba że Zawodnik należy do najmłodszej grupy, w takim przypadku Opiekun jest zobowiązany w trakcie treningu przebywać w części budynku, gdzie organizowany jest trening, w szczególności w szatni czy na hali.

f. informować Organizatora lub prowadzącego zajęcia Akademii o każdorazowej niedyspozycji, zmianie stanu zdrowia lub innych przesłankach uniemożliwiających lub utrudniających Zawodnikowi pełne i bezpieczne uczestnictwo w zajęciach,

g. utrzymywać kontakt z Organizatorem w sprawach organizacyjnych za pomocą poczty elektronicznej, infolinii telefonicznej podanej na oficjalnej stronie internetowej Organizatora bądź poprzez koordynatorów poszczególnych lokalizacji, a w wyjątkowych przypadkach poprzez trenerów.

 

3. W obiekcie, w którym prowadzone są zajęcia Akademii obowiązuje zasada zachowania porządku, czystości, spokoju i ciszy, podporządkowania się poleceniom trenera prowadzącego zajęcia
w zakresie dotyczącym zajęć.

4. W obiekcie, w którym prowadzone są zajęcia Akademii obowiązuje zakaz powodowania sytuacji zagrażających bezpieczeństwu osób tam przebywających, w tym zakaz palenia tytoniu, spożywania napojów alkoholowych, środków odurzających, a także wnoszenia tego typu substancji na teren obiektu, używania gum do żucia, wprowadzania zwierząt. Osoby niszczące sprzęt lub urządzenia obiektu lub Organizatora ponoszą pełną odpowiedzialność za wyrządzone szkody. 

5. Opiekun ponosi pełną odpowiedzialność, w tym finansową, za szkody lub krzywdy, wynikające
z działania lub zaniechania, wyrządzone przez Zawodnika bezpośrednio przed lub po zajęciach,
a także podczas zajęć.

6. Nad bezpieczeństwem Zawodników czuwają trenerzy. Trener lub koordynator może usunąć
z obiektu, na którym prowadzone są zajęcia Akademii, osoby, które nie stosują się do jego poleceń. W przypadku odmowy podporządkowania się przepisom regulaminu obiektu mogą zostać wezwane odpowiednie służby porządkowe lub ochrona obiektu.

7.   Podczas zajęć w grupie wiekowej 4 - 6 lat czynnie uczestniczy w zajęciach jeden opiekun dziecka.

8. Zajęcia Akademii odbywają się zgodnie z harmonogramem zajęć, z którym Opiekun zostaje zapoznany w trakcie rejestracji Zawodnika lub zajęć pokazowych na wskazany w harmonogramie zajęć okres. Zaktualizowane harmonogramy zajęć Akademii na kolejne okresy Organizator przekazuje Opiekunowi z odpowiednim wyprzedzeniem za pośrednictwem poczty elektronicznej e-mail na adres wskazany przez Opiekuna. Harmonogramy zajęć Akademii będą dostosowywane przez Organizatora do pory roku oraz warunków atmosferycznych, z uwzględnieniem zajęć prowadzonych na niezadaszonych boiskach zewnętrznych oraz w hali.

9. W ciągu miesiąca zmianie ulec może harmonogram zajęć. Organizator może odwołać zajęcia bądź zmienić termin lub miejsce zajęć. Zmiana harmonogramu nie ma wpływu na zmianę stawki za zajęcia. O wszelkich zmianach w harmonogramie zajęć Opiekun będzie informowany z odpowiednim wyprzedzeniem przed terminem rozpoczęcia zajęć za pośrednictwem poczty elektronicznej e-mail na adres wskazany przez Opiekuna.

10. Przebywając na terenie obiektów, w których odbywają się zajęcia Akademii, Opiekun przestrzega powszechnie obowiązujących przepisów prawa oraz regulaminów wewnętrznych, a także dołoży staranności, w celu ich przestrzegania przez Zawodnika.

11. Poza czasem zajęć Akademii, w tym bezpośrednio przed i po zajęciach, Organizator nie ponosi odpowiedzialności za Zawodnika.

12. Organizator może posługiwać się osobami trzecimi przy wykonywaniu zobowiązań wynikających
z Umowy.

13. Opiekun wyraża zgodę na zgłoszenie i rejestrację Zawodnika przez Organizatora do właściwego okręgowego lub wojewódzkiego związku piłki siatkowej jako zawodnika piłki siatkowej. Organizator nie jest zobowiązany do zgłoszenia lub rejestracji Zawodnika do właściwego okręgowego
lub wojewódzkiego związku piłki siatkowej jako zawodnika piłki siatkowej. 


§ 3

1. Organizator świadczy na rzecz Opiekuna następujące usługi drogą elektroniczną:

a. zawieranie, modyfikacja, odstępowanie od Umów za pośrednictwem elektronicznego systemu do podpisywania umów lub w wersji papierowej,

b. przesyłanie Newslettera oraz zamówionej informacji handlowej w szczególności dotyczącej oferty produktów i świadczonych usług przez Organizatora,

c. bieżąca komunikacja Organizatora z Opiekunem dotycząca wykonywania przedmiotu Umowy,

d. prowadzenie akcji marketingowych, w tym konkursów i akcji promocyjnych szczegółowo określonych w odrębnych regulaminach,




§ 4

  1. Procedura zawarcia Umowy pomiędzy Opiekunem a Organizatorem odbywa się za pośrednictwem e-maila oraz w wersji papierowej,  według poniższych zasad:

  1. Wzór umowy, Regulamin oraz niezbędne załączniki wysłane będą na adres e-mail Opiekuna podany w Formularzu rejestracyjnym, a na prośbę Opiekuna przekazane będą osobiście. Uzupełnienie danych może nastąpić w wersji elektronicznej lub poprzez wypełnienie umowy w wersji papierowej, po czym Opiekun przesyła uzupełnioną danymi Umowę do Organizatora za pośrednictwem wiadomości e-mail lub oddaje uzupełnioną wersję papierową osobiście.

  2. Umowa zostanie sporządzona w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach wraz z załącznikami, po jednym egzemplarzu dla Organizatora i Opiekuna.


2. Opiekun poprzez zawarcie Umowy zobowiązuje się do uiszczania na rzecz Organizatora stałej miesięcznej składki w określonej przez Strony wysokości i terminach oraz jednorazowego wykupienia ,,pakietu startowego” w wysokości 150 zł, w którego skład wchodzi strój Akademii. ,,Pakiet startowy” opiekun zobowiązuje się opłacić do 31.12.2024 roku. Opiekun zobowiązuje się przed zawarciem Umowy do zapoznania się z ofertą Organizatora oraz udostępnioną dokumentacją, w szczególności z treścią Regulaminu. 

3. Kwoty składek wynikających z Umowy, w tym zamieszczane w Portalu podawane są w złotych polskich w kwotach brutto.



§ 5

1. Za realizację przedmiotu Umowy przez Organizatora Opiekun uiszcza na rzecz Organizatora składkę w stałej kwocie wskazanej w Umowie, za każdy miesiąc kalendarzowy, przelewem na indywidualny rachunek bankowy, w tym również za pośrednictwem systemu płatności wykorzystywanego przez Organizatora. Numer rachunku bankowego: 10 9511 0000 0052 8794 2000 0030

2. Zmiana rachunku bankowego nie stanowi zmiany Umowy. W przypadku zmiany rachunku bankowego, numer nowego rachunku bankowego zostanie przesłany Opiekunowi pocztą elektroniczną na adres e-mail co najmniej z siedmiodniowym wyprzedzeniem.

3. W ramach składki Zawodnik jako członek Akademii prowadzonej przez Organizatora ma prawo, w szczególności, do uczestnictwa w zajęciach organizowanych w ramach Akademii, a także prawo do uczestnictwa w wydarzeniach sportowych organizowanych przez Organizatora
w ramach Akademii, na zasadach odrębnie ustalonych. Uczestnictwo w innych wydarzeniach sportowych organizowanych przez Organizatora może wiązać się z dodatkowymi opłatami
lub spełnieniem odrębnie ustalonych warunków. O warunkach uczestnictwa w innych wydarzeniach sportowych Opiekun zostanie powiadomiony z odpowiednim wyprzedzeniem informacją przesłaną pocztą elektroniczną na wskazany przez Opiekuna adres e-mail.

4. Jeśli Zawodnik rozpoczyna swoje pierwsze zajęcia w ciągu pierwszych piętnastu (15) dni miesiąca kalendarzowego, Opiekun obowiązuje odpłatność za cały miesiąc, w którym Zawodnik rozpoczął trening. Za pierwsze zajęcia uważa się pierwszy trening, w którym wziął udział Zawodnik po treningu próbnym.

5. Jeśli pierwsze zajęcia, w których Zawodnik wziął udział przypadają po piętnastym (15) dniu miesiąca kalendarzowego, Opiekuna obowiązuje odpłatność dopiero za kolejny miesiąc.

6. Każdorazowa płatność składki powinna nastąpić jednorazowo, w całości. 

7. Organizator nie przewiduje możliwości dokonywania wpłat gotówkowych składki.

8. Opiekun zobowiązany jest do regulowania płatności składki do dziesiątego dnia miesiąca kalendarzowego, za dany miesiąc trwania Umowy. Za dzień uiszczenia składki Strony uznają dzień uznania rachunku bankowego Organizatora.

9. Akademia prowadzi działalność przez dwanaście miesięcy w roku, co oznacza, że zajęcia odbywają się w terminach ustalonych w harmonogramie zajęć Akademii, w tym zajęcia mogą odbywać się także w okresie letnich wakacji szkolnych lub zimowych ferii szkolnych, jeśli zostanie zgłoszona odpowiednia liczba osób chętnych, jednak poza dniami ustawowo wolnymi od pracy i zajęć szkolnych. Zmiana harmonogramu nie stanowi zmiany umowy. O wszelkich zmianach w harmonogramie Opiekunowie Zawodników będą informowani w drodze e-mailowej przez Organizatora.  

10. Zaakceptowanie warunków niniejszego Regulaminu przez Opiekuna prawnego jest równoznaczne z wyrażeniem przez Opiekuna zgody na otrzymywanie faktur w formie elektronicznej.


§ 6

1. Opiekun może złożyć Organizatorowi uzasadniony wniosek o zawieszenie uczestnictwa Zawodnika w zajęciach Akademii. 

2. Organizator uwzględnia albo odrzuca wniosek Opiekuna o zawieszenie uczestnictwa Zawodnika
w zajęciach Akademii w terminie siedmiu dni od dnia doręczenia wniosku Organizatorowi na piśmie lub w formie korespondencji elektronicznej na adres biuro@akademialeona.pl

3. Zawieszenie Zawodnika może nastąpić wyłącznie ze względu na:

a. chorobę Zawodnika wykazaną na podstawie odpowiedniego zaświadczenia lekarskiego,

b. wyjątkową sytuację rodzinną nadzwyczajnie utrudniającą lub uniemożliwiającą Zawodnikowi uczestnictwo w zajęciach przez okres co najmniej trzech miesięcy, wykazaną na podstawie oświadczenia Opiekuna,

c. istotne problemy związane z niezadowalającymi wynikami w nauce Zawodnika
lub zachowaniem Zawodnika, wykazane na podstawie oświadczenia Opiekuna. 

4. Zawieszenie obejmuje wyłącznie okres przypadający po uwzględnieniu wniosku przez Organizatora. 

5. Zawieszenie Zawodnika trwa co najmniej dwa pełne miesiące kalendarzowe, licząc od miesiąca następującego po miesiącu, w którym Organizator uwzględniła wniosek. Do końca miesiąca,
w którym Organizator uwzględniła wniosek o zawieszenie Zawodnika zawieszenie nie wywiera skutku. 

6. Opiekun może złożyć do Organizatora wniosek o odwieszenie Zawodnika. 

7. Organizator uwzględnia wniosek o odwieszenie Opiekuna w terminie siedmiu dni od dnia doręczenia wniosku. 

8. W przypadku wcześniejszego powrotu Zawodnika do zajęć Akademii w ciągu pierwszych piętnastu (15) dni miesiąca kalendarzowego, Opiekun zobowiązany jest uiścić za dany miesiąc kwotę odpowiadającą kwocie pełnej składki, a w przypadku powrotu po piętnastym (15) dniu miesiąca kalendarzowego, Opiekun zobowiązany jest uiścić za dany miesiąc kwotę odpowiadającą połowie składki należnej za cały miesiąc.

9. Opiekun zobowiązany jest do uiszczania na rzecz Organizator składki w kwocie 25 zł miesięcznie w okresie zawieszenia Zawodnika.

10. Po zakończeniu zawieszenia Zawodnika, Zawodnik przystępuje do zajęć Akademii, a Organizator umożliwia mu przystąpienie do zajęć Akademii.

11. W przypadku wypowiedzenia Umowy przez Opiekuna w okresie zawieszenia Zawodnika, Opiekun uiści na rzecz Organizatora oprócz składki w kwocie 25 zł za miesiąc także kwotę stanowiącą różnicę między kwotą składki wskazaną w pkt. 9 powyżej, a zasadniczą kwotą składki wynikającą z Umowy, na zasadach z nich wynikających.

12. Wypowiedzenie Umowy przez Opiekuna w okresie zawieszenia Zawodnika skutkuje zakończeniem zawieszenia Zawodnika z upływem ostatniego dnia miesiąca, w którym nastąpiło wypowiedzenie Umowy.

13. Opiekun nie może złożyć do Organizatora wniosku o zawieszenie uczestnictwa Zawodnika
w Akademii po złożeniu wypowiedzenia Umowy lub wraz ze złożeniem wypowiedzenia Umowy. Takie wnioski nie będą uwzględniane przez Organizatora. 



§ 7

1. W ramach zawartej Umowy Opiekun wyraża zgodę i zobowiązuje się zgody tej nie cofnąć, na umieszczenie przez Organizatora reklam sponsorów lub partnerów Organizatora na oficjalnych strojach i sprzęcie Zawodnika Akademii, pod warunkiem, że reklama nie będzie obraźliwa, obsceniczna, nie będzie naruszała dóbr osobistych Zawodnika, dobrych obyczajów lub zasad współżycia społecznego.



§ 8

1. Opiekunowi będącemu konsumentem, który zawarł umowę na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa, przysługuje prawo do odstąpienia od Umowy w terminie 14 dni od zawarcia Umowy, bez podania jakiejkolwiek przyczyny. Konsumentem jest osoba fizyczna, dokonująca
z Organizatorem czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą
lub zawodową.

2. Dla skorzystania z prawa odstąpienia, Opiekun musi we wskazanym w ustępie powyżej terminie, poinformować Organizatora o swojej decyzji o odstąpieniu od Umowy w drodze oświadczenia złożonego bezpośrednio w siedzibie Organizatora lub złożonego na piśmie i przesłanego na adres Organizatora bądź też złożonego w formie elektronicznej    na adres: biuro@akademialeona.pl

3. Opiekun może skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od Umowy, którego wzór stanowi Załącznik nr 1 do Regulaminu, jednak nie jest to obowiązkowe.

4. Prawidłowe wykonanie wszystkich czynności wskazanych w § 9 ust. 2 skutkować będzie wysłaniem przez Organizatora wiadomości elektronicznej e-mail, potwierdzającej otrzymanie oświadczenia o odstąpieniu od Umowy.

5. W przypadku odstąpienia od Umowy na podstawie § 9 ust. 1, Opiekun ma obowiązek zapłaty za świadczenia spełnione do chwili odstąpienia od Umowy.

6. Jeżeli Opiekun wykonuje prawo odstąpienia od Umowy po zgłoszeniu żądania rozpoczęcia świadczenia usług przed upływem terminu do odstąpienia od Umowy, ma obowiązek zapłaty części składki proporcjonalnej do zakresu świadczeń spełnionych do chwili, w której Opiekun poinformował Organizatora o odstąpieniu od Umowy. 


§ 9

1. Umowa zostaje zawarta na czas określony od dnia zawarcia Umowy do dnia  30 czerwca 2025r.

2. Strony są uprawnione do rozwiązania Umowy z zachowaniem:

a. siedmiodniowego okresu wypowiedzenia w okresie pierwszych trzydziestu dni obowiązywania Umowy,

b. jednomiesięcznego okresu wypowiedzenia ze skutkiem na koniec miesiąca
w pozostałym okresie obowiązywania Umowy, czyli wszystkie wypowiedzenia złożone
w danym miesiącu skutkują rozwiązaniem Umowy z końcem następnego pełnego miesiąca kalendarzowego, pod warunkiem złożenia wypowiedzenia w formie pisemnej pod rygorem nieważności.

3. W okresie wypowiedzenia Zawodnik może brać udział w zajęciach Akademii, na zasadach określonych w Umowie i Załącznikach do Umowy, a Opiekun jest zobowiązany do uiszczania składki niezależnie od faktycznego uczestnictwa Zawodnika w tych zajęciach.

4. Nieobecność Zawodnika na zajęciach Akademii z przyczyn niezawinionych przez Organizatora nie powoduje po stronie Organizatora obowiązku zwrotu części bądź całości uiszczonej składki,
a Opiekuna nie zwalnia z obowiązku uiszczenia pełnej kwoty składki.

5. Opiekun ma prawo rozwiązania Umowy bez zachowania terminu wypowiedzenia w następujących przypadkach:

a. stwierdzenia przez lekarza niezdolności lub niemożności uczestnictwa w zajęciach przez Zawodnika,

b. całkowitej likwidacji danej lokalizacji odbywania zajęć Akademii do której przypisany jest Zawodnik, w przypadku niezaakceptowania przez Opiekuna propozycji Organizatora dotyczącej przeniesienia Zawodnika do innej lokalizacji – przy czym zmiana lokalizacji
w promieniu 20 kilometrów od dotychczasowej lokalizacji nie będzie upoważniać Opiekuna do rozwiązania Umowy bez zachowania terminu wypowiedzenia.

6. Organizator ma prawo rozwiązania Umowy bez zachowania terminu wypowiedzenia
w następujących przypadkach:

a. jeżeli Opiekun lub Zawodnik ponownie postępuje niezgodnie z postanowieniami Umowy lub Załączników do Umowy i to pomimo otrzymania pisemnego, uzasadnionego upomnienia wraz z wezwaniem do zaprzestania naruszeń z wyznaczeniem co najmniej siedmiodniowego terminu,

b. jeżeli Organizator poweźmie informację dotyczącą stanu zdrowia Zawodnika, mogącego mieć wpływ na realizację Umowy, o których Opiekun nie poinformował Organizatora, 

c. jeżeli Opiekun opóźnia się z uiszczeniem składki, a wystosowane do Opiekuna wezwanie do zapłaty zakreślające dodatkowy, co najmniej siedmiodniowy termin, pozostaje bezskuteczne,

d. jeżeli organ administracji publicznej lub sąd zadecydował, że Organizator nie może prowadzić działalności w zakresie wskazanym w Umowie lub zostanie złożony wniosek
o wszczęcie postępowania upadłościowego w stosunku do Organizatora lub Organizator złoży wniosek o wszczęcie postępowania upadłościowego lub spółka Organizatora postawiona zostanie w stan likwidacji lub zostanie podjęta uchwała o rozwiązaniu spółki Organizatora lub Organizator zawiesi wykonywanie działalności gospodarczej,

e. jeżeli grupa Zawodników w danej kategorii wiekowej w danej lokalizacji przeprowadzania zajęć Akademii liczy 8 Zawodników lub mniej.

7. Oświadczenie o wypowiedzeniu Umowy albo o rozwiązaniu Umowy bez zachowania terminu wypowiedzenia uważa się za złożone z dniem doręczenia drugiej Stronie. 

8. W przypadku, gdy grupa Zawodników w danej kategorii wiekowej w danej lokalizacji liczy
8 lub mniej Zawodników, Organizator może zaproponować Opiekunowi przeniesienie Zawodnika do innej grupy. Opiekun ustosunkuje się do propozycji Organizatora w terminie siedmiu dni od dnia jej otrzymania.


§ 11

1. Organizator ponosi odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie swoich zobowiązań, chyba że nastąpiło ono wskutek siły wyższej, zawinionego działania lub zaniechania poszkodowanego, zawinionego działania osoby trzeciej, za którą Organizator nie ponosi odpowiedzialności.

2. Za siłę wyższą Strony uznają zdarzenie niezależne od Stron, zewnętrzne, niemożliwe do przewidzenia lub zapobieżenia, w szczególności klęski żywiołowe, wojnę lub zagrożenie wojną, terroryzm lub zagrożenie terroryzmem, działania sił zbrojnych lub agencji rządowych związane
z wojną, terroryzmem lub zagrożeniem wojny lub terroryzmu, pożar, powódź, strajki, przerwy
w działaniu urzędowych systemów komputerowych, bez względu na miejsce wystąpienia takich zdarzeń, zatrzymanie lub przetrzymywanie towarów przez organy celne lub jakiekolwiek inne krajowe lub międzynarodowe kompetentne władze, zamieszki lub rozruchy, sabotaż, trzęsienia ziemi i katastrofy naturalne, działania, zaniedbania, ograniczenia, rozporządzenia, zakazy lub środki podjęte przez władze rządowe, parlamentarne lub lokalne.




§ 12

1. Adresami właściwymi do korespondencji między Stronami są adresy, w tym adresy poczty elektronicznej e-mail, wskazane w Umowie. O zmianie adresu Strony informują się niezwłocznie. Zmiana adresu Strony, siedziby, firmy Organizatora nie stanowi zmiany Umowy. 

2. Wszelkie pytania lub uwagi dotyczące funkcjonowania Akademii Opiekun może nadsyłać pocztą elektroniczną e-mail na adres wskazany w Umowie. Pytania lub uwagi przesłane później niż
w terminie czternastu dni od dnia powzięcia przez Opiekuna informacji o zdarzeniu będącym podstawą pytania lub uwagi mogą nie zostać uwzględnione. Organizator ustosunkuje się do pytania lub uwagi w terminie czternastu dni od dnia jej otrzymania.

3. Organizator nie ponosi odpowiedzialności za funkcjonowanie sieci GSM, LTE, Internet lub innych podobnych, wykorzystywanych w zakresie realizacji Umowy, za indywidualne ustawienia telefonów, komputerów lub innych urządzeń końcowych wykorzystywanych przez Opiekuna do kontaktu z Organizatorem. 


§ 13

1. Administratorem danych osobowych Opiekuna i Zawodnika jest Spółka Toruńskie Anioły Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Toruniu przy ul. Marii Skłodowskiej-Curie 71H wpisaną do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego, prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Toruniu, VII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000879194, posiadającą NIP 8792729240, REGON 387984500, kapitał zakładowy 20.000,00 zł, prowadzącą projekt akademii sportowej pod marką Akademia Wilfredo Leona, posługującą się adresem poczty elektronicznej e-mail: warszawa@akademialeona.pl, belchatow@akademialeona.pl, lubon@akademialeona.pl oraz torun@akademialeona.pl, Z Administratorem można komunikować się także na adres poczty elektronicznej e-mail biuro@akademialeona.pl, pod numerem telefonu 533 556 036, listownie na adres ul.Pera Jonssona 7, 87-100 Toruń.

2. Dane osobowe będą przetwarzane zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa regulującymi zasady przetwarzania danych osobowych, w szczególności na podstawie Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej jako RODO) w celach: 

i) świadczenia usługi prowadzenia konta Opiekuna w portalu www.akademialeona.pl
w celu realizacji umowy – podstawą prawną przetwarzania danych jest wykonanie umowy
(art. 6 ust. 1 lit. b RODO);

ii) świadczenie usług szkoleniowych oferowanych przez Organizatora – podstawą prawną przetwarzania danych jest wykonanie umowy (art. 6 ust. 1 lit. b RODO);

iii) marketingowych – podstawą prawną przetwarzania danych jest prawnie uzasadniony interes Organizatora – marketing własnych produktów i usług (art. 6 ust. 1 lit. f RODO);

iv) wykonania ciążących na Spółce obowiązków prawnych - podstawa prawna art. 6 ust. 1 lit. c RODO – obejmujących:

a) obowiązki z tytułu rękojmi za wady - przez okres trwania odpowiedzialności z tytułu rękojmi;

b) obowiązki z tytułu odstąpienia lub rozwiązania umowy - przez okres do czasu przedawnienia roszczeń z tego tytułu;

c) obowiązki związane z wystawieniem i przechowywaniem faktur i dokumentów wymaganych przez prawo podatkowe i przepisy o rachunkowości - do czasu wystawienia faktury lub innych dokumentów, a następnie przez okres ich przechowywania określony przepisami podatkowymi i przepisami o rachunkowości;

d) przechowywanie danych w celu wykazania spełnienia obowiązku rozliczalności
i innych nałożonych przez przepisy o ochronie danych osobowych - przez okres trwania odpowiedzialności z tego tytułu;

v) realizacji tzw. prawnie uzasadnionych interesów Organizatora – podstawa prawna art. 6 ust. 1 lit. f RODO - występujących w przypadku:

a) ustalenia, obrony, dochodzenia roszczeń - do czasu przedawnienia roszczeń z tytułu umowy lub działań Organizatora związanych z umową (maksymalnie 6 lat od wykonania umowy lub żądań przed jej zawarciem lub wydania prawomocnego orzeczenia sądu);

b) tworzenia zestawień, analiz i statystyk na potrzeby wewnętrzne Organizatora obejmujących w szczególności raportowanie, badania i planowanie rozwoju produktów,
w tym usług i podniesienia ich jakości, prace rozwojowe w systemach informatycznych - przez okres do czasu wykonania umowy, a następnie nie później niż do przedawnienia roszczeń z tytułu tej umowy lub działań Organizatora związanych z umową lub żądaniami przed zawarciem umowy;

c) zapewnienia bezpieczeństwa sieci i informacji - przez cały okres przechowywania danych, tj. do czasu przedawnienia roszczeń z tytułu umowy lub działań Organizatora związanych z umową oraz ustania odpowiedzialności Organizatora z tytułu obowiązku rozliczalności i innych nałożonych przez przepisy o ochronie danych osobowych;

d) wsparcia obsługi Opiekuna lub Zawodnika, w tym poprzez jej dostosowanie do potrzeb wynikających ze składanych zamówień, reklamacji, skarg, wniosków - przez okres trwania umowy lub do czasu zakończenia działań podjętych na żądanie przed zawarciem umowy;

e) celów marketingowych, w tym profilowania, tj. w celu przekazania informacji
o promocjach, produktach, w tym usługach, wydarzeniach, akcjach, w tym ofertach specjalnych Organizatora - przez okres trwania umowy do czasu jej wykonania;

f) ochrony przed próbami oszustwa - przez czas trwania postępowań w tym przedmiocie,

g) zapewnienia obsługi usług płatniczych – przez okres trwania umowy lub do czasu zakończenia działań podjętych na żądanie przed zawarciem umowy;

vii) zapisywania danych w plikach cookies – wyłącznie w przypadku wyrażenia przez Opiekuna zgody – podstawą prawną przetwarzania danych jest zgoda (art. 6 ust. 1 lit. b RODO);

viii) organizacji konkursów oraz akcji promocyjnych – wyłącznie w przypadku wyrażenia przez Opiekuna zgody – podstawą prawną przetwarzania danych jest zgoda (art. 6 ust. 1 lit. b RODO). Opiekun ma prawo dostępu do treści danych swoich oraz Zawodnika, a także ich poprawiania oraz zgłoszenia żądania zaprzestania ich przetwarzania. 

3. Podanie danych osobowych Opiekuna oraz Zawodnika jest dobrowolne, lecz niezbędne do zawarcia i realizacji Umowy. Podanie danych osobowych nie jest obowiązkiem ustawowym,
a jedynie obowiązkiem umownym. Dane osobowe Opiekuna i Zawodnika pozyskiwane są od Opiekuna. Nieudostępnienie danych niezbędnych do wykonania umowy uniemożliwi jej wykonanie.

4. Dane osobowe mogą być udostępniane przez Organizatora podmiotom wspierającym nas
w świadczeniu usług, czyli takim, które zapewniają usługi płatnicze, ubezpieczeniowe, konsultingowe, współpracują przy kampaniach marketingowych, wspierają obsługę, przede wszystkim podmiotom dostarczającym i wspierającym systemy informatyczne, świadczą pomoc prawną, podatkową, rachunkową. Dane osobowe mogą być udostępniane przez Organizatora pracownikom i współpracownikom Organizatora, którzy muszą mieć dostęp do danych Opiekuna lub Zawodnika, aby móc wykonywać zobowiązania Organizatora lub w jego imieniu działania na rzecz Opiekuna lub Zawodnika. W ramach przetwarzania danych osobowych mogą one być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym w formie profilowania, jednakże nie będzie to wywoływać wobec podmiotu danych osobowych żadnych skutków prawnych lub w podobny sposób istotnie wpływać na jego sytuację. 

5. Opiekunowi względem danych osobowych Opiekuna i Zawodnika przysługuje prawo do:

1) dostępu do danych osobowych, w tym prawo do informacji o danych osobowych oraz uzyskania kopii danych osobowych;

2) prawo żądania sprostowania danych osobowych, jeżeli są nieprawidłowe oraz prawo do uzupełnienia danych niekompletnych;

3) prawo żądania usunięcia danych osobowych;

4) prawo żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych;

5) prawo do przeniesienia danych osobowych;

6) prawo do wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych, jeżeli (i) przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie prawnie uzasadnionego interesu lub dla celów statystycznych, a sprzeciw jest uzasadniony przez szczególną sytuację, (ii) dane osobowe przetwarzane są na potrzeby marketingu bezpośredniego, w tym są profilowane dla tego celu;

7) niepodlegania zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu;

8) prawo wniesienia skargi do organu ochrony danych osobowych, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, w przypadku stwierdzenia niezgodnego z prawem przetwarzania danych osobowych;

9) wycofania każdej zgody na przetwarzanie danych osobowych w dowolnym momencie, bez konsekwencji i bez podawania przyczyny; wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.

Wyżej wymienione prawa mogą być realizowane w każdym czasie, występując z odpowiednim żądaniem do Organizatora. Organizator ma obowiązek udzielenia Opiekunowi informacji
o działaniach podjętych w związku z wystosowanymi żądaniami bez zbędnej zwłoki, a w każdym razie w terminie miesiąca od otrzymania żądania. W razie potrzeby termin, o którym mowa
w zdaniu poprzedzającym, może być przedłużony o kolejne dwa miesiące z uwagi na skomplikowany charakter żądania lub liczbę żądań. W terminie miesiąca od otrzymania żądania Organizatora informuje Opiekuna o takim przedłużeniu terminu z podaniem przyczyn opóźnienia. Jeżeli Organizator nie podejmie działań w związku z i żądaniami Opiekuna wskazanymi wyżej, to niezwłocznie - najpóźniej w terminie miesiąca od otrzymania żądania - informuje Opiekuna
o powodach nie podjęcia działań oraz możliwości wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych oraz skorzystania ze środków ochrony prawnej przed Sądem. Jeżeli Organizator będzie miała uzasadnione wątpliwości dotyczące tożsamości Opiekuna w związku ze zgłoszeniem żądania, możemy poprosić Opiekuna o podanie dodatkowych informacji niezbędnych do jej potwierdzenia. 

6. Organizator udziela informacji, o których mowa w ustępie powyżej na piśmie, według wyboru Organizatora:

1) listem poleconym na podany przez Opiekuna adres lub

2) drogą elektroniczna na podany przez Opiekuna adres e-mail,

za wyjątkiem przypadków gdy:

a) Opiekun przekazał swoje żądanie drogą elektroniczną i nie zażądał udzielenia informacji przez Organizatora w innej formie - wówczas Organizator przekazuje informacje na podany przez Opiekuna adres e-mail;

b) Opiekun zażądał udzielenia informacji przez Organizatora ustnie, a jego tożsamość została potwierdzona innymi sposobami - wówczas Organizator udziela informacji ustnie.

Wszelka komunikacja i działania podejmowane przez Organizatora w związku z żądaniami Opiekuna, o których mowa w ustępie powyżej są wolne od opłat. Jeżeli jednak powołane żądania będą ewidentnie nieuzasadnione lub nadmierne, np. z uwagi na ustawiczny charakter, Organizator może:

1) pobrać rozsądną opłatę, uwzględniającą administracyjne koszty udzielenia informacji, komunikacji lub podjęcia żądanych działań albo,

2) odmówić podjęcia działań w związku z żądaniem.

7. Organizator zapewnia bezpieczeństwo danych osobowych podanych przez Opiekuna, stosując środki ochrony fizycznej, organizacyjnej oraz sprzętowej, niezbędne do zapewnienia bezpieczeństwa przetwarzanych danych osobowych w ramach Portalu. Organizator zapewnia środki techniczne zapobiegające pozyskiwaniu i modyfikowaniu przez osoby nieuprawnione danych osobowych przesyłanych drogą elektroniczną. 

8. Dane osobowe nie będą przekazywane do Państw Trzecich, a więc państw leżących poza Europejskim Obszarem Gospodarczym.



§ 14

1. Koordynatorzy lub trenerzy sprawują ogólny, bieżący nadzór nad realizacją Umowy. 

2. Regulamin dostępny jest dla Opiekuna jako Załącznik do Umowy oraz w siedzibie Organizatora. Regulamin dostępny jest również na stronie internetowej www.akademialeona.pl w formie umożliwiającej jego pozyskanie, odtwarzanie, utrwalanie i drukowanie.

3. Organizator zastrzega, że Regulamin może ulec zmianie. Organizator doręcza Opiekunowi wiadomością przesłaną pocztą elektroniczną e-mail treść każdej zmiany Regulaminu
z wyprzedzeniem co najmniej jednego miesiąca kalendarzowego przed wejściem zmian w życie oraz informuje Opiekuna o prawie do wypowiedzenia Umowy w przypadku braku akceptacji tej zmiany. 

4. Opiekun może doręczyć Organizatorowi pisemne oświadczenie o wypowiedzeniu Umowy
z powodu braku akceptacji proponowanej zmiany Regulaminu najpóźniej w dniu poprzedzającym wejście zmiany w życie. Niezłożenie oświadczenia w wyżej wskazanym terminie oznacza akceptację zmiany Regulaminu. 

5. W przypadku złożenia przez Opiekuna oświadczenia o braku akceptacji zmian Regulaminu, Umowa ulega rozwiązaniu z upływem dnia poprzedzającego wejście zmiany w życie.



§ 15

1. Reklamacje w sprawach dotyczących Umowy należy składać pisemnie na adres: Toruńskie Anioły spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, ul.Pera Jonssona 7, 87-100 Toruń
z dopiskiem „Reklamacja” lub w formie korespondencji elektronicznej na adres biuro@akademialeona.pl.

2. Reklamacja powinna zawierać imię, nazwisko, adres pocztowy, adres e-mail Opiekuna, numer umowy, opis przedmiotu reklamacji i jego uzasadnienie oraz, w przypadku złożenia reklamacji
formie pisemnej, podpis osoby składającej reklamację.

3. Reklamacje będą rozpatrywane w terminie 30 dni od ich otrzymania przez Organizatora. O decyzji w przedmiocie reklamacji Organizator niezwłocznie zawiadomi składającego reklamację za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres e-mail podany w Umowie lub listem poleconym na adres wskazany w reklamacji.


§ 16

Opiekun będący konsumentem ma możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń z wykorzystaniem Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej, Stałych Polubownych Sądów Konsumenckich działających przy Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej, Rzeczników Praw Konsumentów, Federacji Konsumentów, Stowarzyszenia Konsumentów Polskich. Informacje o sposobach dostępu do ww. trybów
i procedur rozstrzygania sporów, dostępne są pod adresem: http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php. Skorzystanie z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń ma charakter dobrowolny. Niniejsze postanowienie ma charakter informacyjny i nie stanowi zobowiązania Organizatora do skorzystania z pozasądowych sposobów rozwiązywania sporów.




§ 17

1. W przypadku jakiegokolwiek sporu na tle realizacji usług świadczonych na podstawie Umowy
i Regulaminu, sądem właściwym do rozstrzygnięcia sporu jest sąd powszechny wg ogólnej właściwości wynikającej z kodeksu postępowania cywilnego.

2. Droga sądowa przysługuje po wyczerpaniu procedury reklamacyjnej, określonej w § 15. 

3. W sprawach nieuregulowanych Regulaminem zastosowanie mają powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego.

4. Opiekun może w każdym czasie uzyskać dostęp do Regulaminu oraz nieodpłatnie za pośrednictwem odesłania internetowego zamieszczonego na stronie internetowej Portalu, może go pobrać lub sporządzić jego wydruk. Opiekun może w każdym czasie uzyskać dostęp do Regulaminu w siedzibie Organizatora. 

5. Regulamin wchodzi w życie z dniem 01.09.2024r. 







Załącznik nr 1 


WZÓR FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD UMOWY ZAWARTEJ NA ODLEGŁOŚĆ LUB POZA LOKALEM PRZEDSIĘBIORSTWA

                                            

................................................

................................................

................................................

imię, nazwisko i adres 

Opiekuna - konsumenta

                                          Toruńskie Anioły Sp. z o.o.                                                             ul. Pera Jonssona 7

                            87-100 Toruń



Ja/my niżej podpisana/podpisany/podpisani ………………………………………………………………………………… niniejszym oświadczam/oświadczamy, że zgodnie z art. 27 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (tekst jedn. Dz.U.2020.287 ze zm.odstępuję/odstępujemy od umowy nr …………………………, zawartej dnia ………………………………………, dotyczącej świadczenia usług szkoleniowych i edukacyjnych w zakresie sportu kierowanych do osób fizycznych , na rzecz Opiekunów i Zawodników przez Toruńskie Anioły spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Toruniu.


Data zawarcia Umowy: …………………………………………


Data odstąpienia od Umowy: ………………………………





..............................

 podpis konsumenta




8264272